Stratifikacija sjemena ruža, mušmule i drugog raznog bilja

 

Plodovi ukrasnih ruža

Ljudi imaju svoja mala zadovoljstva. Nekome je najveće zadovoljstvo da sjedne i popije šoljicu kafe ili bilo šta drugo. Moje zadovoljstvo je da gdje god idem i vidim plodove ruže ili drugog bilja pokupim sjeme. Ove godine sam zaboravila staviti sjeme ruža i drugih biljnih vrsta u frižider.

Ova tri šipka sam pokupila nedavno i još uvijek su zadržali svježinu i boju. Imala sam punu papirnatu kesu sjemena raznih ukrasnih ruža, ali i još veću kesu punu sjemena raznih divljih ruža. Divlje ruže nisam ovaj put posijala.

Sjeme ukrasnih ruža


Osim sjemena ukrasnih ruža posijala sam sjeme raznog ukrasnog bilja, mušmule, jabuke, kruške, čak i kivija. Plodove ukrasnih ruža sam uzimala sa raznih ruža. Neke su sitnocvjete, neke imaju krupne cvjetove, neke su niske, a neke visoke ili puzavice.

Kako ne bih zauzela prostor u frižideru morala sam sve sjemenke staviti u istu plastičnu posudu sa poklopcem. Sjemenke sam posijala između slojeva papirnatog ubrusa. Ubrus sam presavila, a polovina presavijenog ubrusa je odgovarala površini dna posude. Pola presavijenog ubrusa sam stavila u  posudu i pošpricala vodom. Zatim sam posijala razne sjemenke ukrasnog bilja. Ponovo pošpricala vodom. Prekrila sam polovinom presavijenog ubrusa koji nije mogao stati u posudu i njega pošpricala vodom. 

Sa drugim ubrusom sam postupila na isti način, ali sam ovaj put posijala sjemenke mušmule.

Posijane sjemenke mušmule

Uvjek sam prije preklapanja drugim dijelom presavijenog ubrusa sjemenke pošpricala vodom.

U treći i četvrti  ubrus sam posijala sjeme ukrasnih ruža. Znam da je ovo pregusto i da ne treba tako, ali meni bi trebao cijeli frižider da to sve uradim kako treba. Ne bi trebalo da se slojevi slažu jedan na drugi. Kada se slojevi ubrusa stavljaju jedan na drugi ovako kao što sam ja uradila uvijek postoji opasnost da donji sloj ima višak vlage, a da se gornji sloj isuši. Sjetva ne treba biti ovoliko gusta. Pregusto položeno sjeme može početi truliti, bolesti se širiti i klice su podložnije propadanju.

Ovako biljčice moraju da se bore.

Sjemenke ruže iz plodova sa prve fotografije

Kao što možete vidjeti sve sjemenke su različite veličine. U sjemenkama ruže iz kese bile su i veoma krupne sjemenke neke visoke ruže.


Kako je u posudi trebalo ostaviti prostora između poslednjeg sloja i poklopca poslednji sloj izgleda kao što vidite na slici. Pregusto je, ali šta bude. Sjemenke sam poprskala vodom, pokrila presavijenim ubrusom i opet pošpricala vodom.


Na poslednji sloj ubrusa sam položila 4 sjemenke od ukrasnog drveta. Posudu sam poklopila i stavila u frižider.

Čisteći sto i papir na koji sam istresla sjemenke ugledala sam i male, sitne, sjajne sjemenke i sjetim se da su to sjemenke kivija. To sam posijala u malu saksijicu. Potpuno sam zaboravila na sjemenke kivija.

Sjeme kivija


Nešto će da nikne iz ovih silnih silnih sjemenki.









Comments