Šampon od raženog brašna




Kosa se ne mora uvijek prati kupovnim šamponima ili kako sam na vlastitom iskustvu naučila da postoje brojne prirodne alternative koje mogu da zamjene kupovne šampone pune hemikalija.

Prošle godine sam kupila jedan šampon za volumen kose i nakon pranja kose desila se noćna mora. Probudila sam se u sred noći, a kompletno vlasište me svrbilo, peklo, boljelo. Kad provedete pola noći i sledeći dan pokušavajući da se oslobodite užanog bola sledeći korak je potraga za adekvatnim šamponom. To nije lak zadatak. Problem se nakon nekoliko pranja kose i mijenjanja šampona  vraćao, ali ne u takvom intenzitetu. Probala sam razne šampone, od raznih proizvođača, ali se problem nije riješio. Koža vlasišta je bila oštećena i trebalo je pronaći rješenje. Odlučila sam se da isprobam sve moguće alternativne šampone koje mogu sama napraviti.

Od svih prirodnih šampona oduševio me jednostavan šampon od raženog brašna iz nekoliko razloga:
  • jednostavan za pripremu,
  • primjena je kao uobičajeno šamponiranje,
  • već nakon prvog pranja se vidi i osjeti poboljšanje,
  • kosa postaje meka, revitalizovana, hidratizirana, dobro oprana, nema svraba, peckanja i
  • to je najjeftiniji i lako dostupan šampon koji sami možete pripremiti.
Prilikom kupovine obratite pažnju da na kesi brašna piše raženo brašno. Postoji i brašno za raženi hljeb. Ovo brašno sadrži 70% pšeničnog brašna. Pšenično brašno ima mnogo glutena i nećete ga moći isprati iz kose. Za pripremu šampona koristiti isključivo raženo brašno.

Brašno prije upotrebe prosijte na sito kako bi odstranili mekinje, a zatim još jednom prosijte brašno kroz cjediljku za čaj sa sitnim rupicama. Na ovaj način ćete eliminisati mekinje iz šampona i lakše ćete isprati kosu. 

Šampon se priprema tako što se brašno pomiješa sa hladnom vodom u pastu. Koristite hladnu vodu, jer će topla voda doprinijeti aktivaciji glutena što je u ovom slučaju nepoželjno. Pastu dobro izmješajte. Dobijenu pastu možete dodatno izmiksati štapnim mikserom kako bi dodatno usitnili preostale mekinje.

I Vaš šampon za kosu je gotov!

Za kosu dužine do ramena dovoljno je uzeti 1,5 supenu kašiku brašna. Količinu brašna i vode prilagodite dužini vaše kose. Dovoljno je jedno šamponiranje da se kosa opere. Kosu je potrebno dobro isprati.

Comments