Pitala sam Naomi: Zašto je važno da se bavimo uzgajanjem vlastite hrane?

Predstavljam vam mladu Naomi Bosch koja se posvetila tako značajnoj temi kao što je ekološko vrtlarenje, a ona vam poklanja besplatan Priručnik o ekološkom vrtlarenju.

Naomi je odabrala da se bavi ekološkim vrtlarenjem


S nogama čvrsto stojim na zemlji, ruke su mi prljave od blata, ali glava mi je negdje visoko gore, puna ideala, puna snova, puna nade za bolju budućnost. Volim biti u vrtu. Volim kopati rukama po tlu, sijati sjeme, zalijevati ga vodom, obrezivati voćke, sakupljati i jesti samoniklo bilje (odnosno “korov”), pripremati ukusna jela, uživati u plodovima zemlje. Sve to volim jer vjerujem da je vrtlarenje zaista revolucija u malome!

Zovem se Naomi, inženjer sam agronomije i odrasla sam u Zagrebu. Unatoč djetinjstvu provedenom u velikom gradu, oduvijek sam najviše voljela boraviti u prirodi. Bilo u našem vrtu, bilo po šumama i planinama, tu sam se osjećala kao kod kuće. Tako sam se nakon mature odlučila za studij agronomije u Njemačkoj. Kroz tri godine studija, moja ljubav prema prirodi, hrani i poljoprivredi sve je više rasla. Kako sam učila, tako sam na svom blogu Plentiful Lands pisala o svojim otkrićima i idejama za akciju.

Nisam mogla odabrati bolji i zanimljiviji studij od agronomije! Oduševljava me što se ovdje susreću neke od najbitnijih tema čovječanstva:

Kako prehraniti svijet? Kako prehraniti državu? Hoće li oni koji su proizveli hranu moći živjeti dostojanstven život? I konačno, kako prehraniti sebe i svoju obitelj zdravim, ukusnim i raznolikim namirnicama? No nije dovoljno samo proizvoditi hranu.

U prirodi je odgovor

Veliko pitanje današnjice je: kako proizvoditi hranu, a da time ne uništimo zemlju od čijeg uroda živimo? 

Zvuči kao nerješivo, komplicirano pitanje.

Naša planeta trpi

I zaista, stanje naše planete vrlo je zabrinjavajuće. Grupa švedskih znanstvenika uvela je pojam tzv. planetarnih granica. To su granice do čije je mjere Zemlja u stanju pretrpjeti štetu koju joj čovjek čini.

Od ukupno 9 planetarnih granica, prekoračili smo ih već 4: cjelovitost biosfere (dakle života i bioraznolikosti na Zemlji), globalno zatopljenje, pretvaranje staništa u poljoprivredne površine i ispiranje dušika i fosfora.

Sve četiri kategorije usko su povezane s poljoprivredom i našim načinom proizvodnje hrane. Tako je naša moderna poljoprivreda nažalost uvelike ovisna o neobnovljivim izvorima energije. A korištenjem raznih kemikalija narušava prirodnu ravnotežu okoliša. Stanje tla, primjerice, vrlo je zabrinjavajuće. Naime, kroz eroziju tla godišnje, u svijetu, gubimo oko 24 milijarde tona plodnog tla. Time se dodatno ubrzava globalno zatopljenje, a da ni ne spominjemo da je bez plodnog tla nemoguće uopće proizvoditi hranu.

Obrnuto, to znači da poljoprivreda i prehrana imaju najveći potencijal da poboljšaju stanje naše planete! Način na koji ćemo uzgajati našu hranu uvelike će odrediti sudbinu naše Zemlje.

Eko-vrt je revolucija u malome

Na početku sam rekla da vjerujem kako je ekološko vrtlarenje revolucija u malome. To vjerujem upravo iz razloga što vrtlarenjem uzimamo u vlastite ruke bar mali dio proizvodnje hrane. U svom vrtu, mi odlučujemo hoćemo li koristiti pesticide i kemikalije ili ne. Sami odlučujemo na koji način ćemo tretirati tlo i životinje koje žive oko nas. Vrtlarenjem imamo veliki utjecaj na bioraznolikost – možda puno veći, nego što smo i sami svjesni! Konačno, naš vrt može služiti borbi protiv globalnog zatopljenja.

Upravo o tome govorim u svom Priručniku ekološkog vrtlarenja.

Priručnik sam napisala nakon što sam bila pozvana da održim predavanje o ekološkom vrtlarenju na Pučkom veleučilištu u Umagu. Vidim da je sve više vrtlara na našim krajevima zainteresirana za ovakav prirodan, održiv način njegovanja vrta. To me jako veseli i zato sam odlučila svoj Priručnik besplatno staviti na raspolaganje svima koji žele više učiti o vrtlarenju u skladu s prirodom.

Mnogi zapravo već intuitivno prakticiraju neki oblik ekološkog vrtlarenja. Vjerujem da je upravo u intuiciji i ključ. Promatranjem i kopiranjem prirode, učimo kako uzgajati hranu na način koji koristi i nama i svijetu oko nas.

Priručnik poziva čitatelje da aktivno uključe sva svoja osjetila i da uče od prirode. Nadograđujući se na taj temelj, dalje govori o planiranju vrta, odabiru biljaka, permakulturi, prirodnom gnojenju i njezi plodnog tla, kompostiranju, održivom korištenju vode i resursa u vrtu, ulozi nas vrtlara u borbi protiv globalnog zatopljenja te načinima da od našeg vrta učinimo oazu bioraznolikosti.

Ekološko vrtlarenje za bolji svijet


Uvjerena sam da vrtlarenjem u skladu s prirodom ne činimo dobro samo sebi i svojoj obitelji. Ekološki način uzgoja hrane može pozitivno promijeniti stanje prirode oko nas i stanje društva u kojem živimo. Na kraju, time što štitimo prirodu zapravo iskazujemo ljubav prema Onome tko ju je stvorio – a to je ujedno i moja najveća osobna motivacija da živim i vrtlarim u skladu s prirodom.

Zelja mi je da sto vise ljudi nauci kako praktično primijeniti principe ekološkog vrtlarenja u svom vrtu kako bismo svi uživali u zdravoj, finoj hrani i svijetu u izobilju.

 

 Svoj besplatni Priručnik ekološkog vrtlarenja možete preuzeti ovdje:

https://mailchi.mp/9f45530053dc/preuzmi-besplatni-e-book

 

 

Comments