Zašto božuri ne cvjetaju?

 



Božuri mogu biti veoma lijep ukras u svakom dvorištu, ali i izvor frustracije. Upravo je razlog zašto božuri ne cvjetaju razlog nastanka ovog teksta. Kao što sam obećala evo teksta. Nadam se da ne zamjerate što tek sad pišem, ali obaveze kradu vrijeme.

Ovo su neka moja saznanja kao da se riješi problem izostanka cvjetanja. Ne mogu reći da sam potpuno uspješna, jer još uvijek postoji jedan grm božura koji ne cvjeta bez obzira šta da uradim. Ne zna se ko je tvrdoglaviji, on ili ja. Da je kod nekoga drugog u dvorištu odavno bi ga iščupali i bacili.

Prva greška koju sam pravila je pogrešan odabir mjesta za božure. Oni ne vole vjetar, jako strujanje vjetra, sjenu. Od mojih promašenih izbora mjesta za božure najgore je kada sam se odlučila da ih posadim duž jedne staze između objekata gdje je uvijek bilo vjetra. Zatim, sjena ili u blizini drveća, posebno izbjegavati blizinu četinara. Izbjegavati blizinu objekata. Ne podnose ni mjesta koja se vlaže ili imaju visok nivo podzemne vode. Ne sadite ih na mjesto gdje se sliva voda sa objekata.

Problem može biti i ph reakcija zemljišta. Kod mene je zemlja kisela što ne odgovara božurima. Za njih popravite ph reakciju, jer im odgovara neutralna do slabo alkalno zemljište.

Kada se odlučite da sami od svojih božura pravite sadnice nemojte koristiti komadiće i slabe biljke. Bolje biljku i ostaviti još godinu dana, da se razvije i ojača, nego da žurite da iz grma dobijete veći broj novih biljaka.

Obratite pažnju na dubinu sadnju. Nepovoljno djeluje preduboka, ali i preplitka sadnja. Pripremite sadnju jamu. Ovo je naručito značajno ako sadite u zbijeno zemljište kako kod nas. Bolje je da sadna jama bude i dublja i veća, ali s pripremljenim zemljištem. Može se dodati pijeska, đubriva. Jednom rječju možemo podestiti bar tu zemlju oko korijena i dati uslove za daljni razvoj.

I biljkama božura treba voda i hrana. S biljnim hranivima ne treba ni pretjerivati, posebno se to odnosi na azot koji može izazvati pretjeran rasti zelene mase i slabo ili izostanak cvjetanja.

Razlog izostanka cvjetanja može biti napad štetočina i pojava biljnih bolesti. Najčešće se susrećemo s napadom lisnih ušiju, a tokom kišnih godina javlja se pepelnica zbog koje propadaju pupoljci.

Neki grmovi božura stvaraju previše cvjetova koji ostaju sitni. Zbog toga uklanjamo bočne pupoljke kada dostignu veličinu zrna graška.


Comments