Dragana Čorokalo: Nakit koji čuva tradiciju


Program osnaživanja nezavisnih medija,

Independent media empowerment program (IMEP)


Ovaj tekst se realizuje u okviru projekta "Žene pričaju" zahvaljujući sredstvima iz IMEP program New Voices podržanog od strane USAID-a i Centra za promociju civilnog društva.


Dragana Čorokalo: Nakit koji čuva tradiciju

Čudesan nakit nastaje u rukama Dragane Čorokalo iz Banja Luke. Već osam godina ona stvara unikatne primjerke ogrlica, naušnica, broševa, privjesaka, prstenja kombinujući heklanje posrebrenom ili bojenom žicom sa poludragim kamenjem i perlama. Naziv brenda Dantea handmade jewerly je nastao kao spoj Draganinog imena i imena njene djece.

Dragana Čorokalo i njen nakit od heklane žice

Ljepota nakita od žice

Kada sam prvi put vidjela Draganin nakit oduševilo me što sve djeluje prozračno, lagano, estetski savršeno, što se tehnikom heklanja žicom može uraditi toliko mnogo oblika i različitih komada nakita.

„Moja ideja je bila da uradim nakit koji mogu sama da nosim i da poklonim prijateljicama, ali kada su ljudi vidjeli te prve komade nakita to im se dopalo i tako je krenula prodaja i ozbiljnije bavljenjem izrade nakita ovom tehnikom. Sa načinom izrade ovog nakita sam se upoznala sasvim slučajno. Prva namjera mi je bila da uradim nakit fimo masom kao moja prijateljica, ali sam na internetu vidjela komade nakita urađene od žice tehnikom heklanja kojima sam se oduševila. Od ranije sam poznavala tehniku heklanja koncem i ovo je bio izazov za mene“ – objašnjava Dragana kako je počela sa izradom nakita.

Ljepota nakita izrađenog od žice

Tehnika heklanja nakita žicom je teža od običnog heklanja koncem, ali je tokom godina naša sagovornica otkrila sve tajne. Sada joj je najzanimljivija izrada nakita u formi raznih životinja i neobičnih oblika, jer tada sva ljepota ove tehnike dolazi do izražaja. Kombinuje posrebrenu žicu, obojenu žicu, poludrago kamenje i perle. Trenutno radi paunove, mačke, sloniće od kojih nastaju broševi, minđuše, privjesci. Repromaterijal nabavlja u BiH, ali i u okruženju.

Nakit koji je pokazao ljepotu Bosanskog zvekira, Imljanskog i Zmijanjskog veza

Ljepotu njenog nakita prepoznali su mnogi. Jedno vrijeme je njen nakit bio izložen u Muzeju Republike Srpske. Udruženje poslovnih žena u BiH je prepoznalo vrijednost njenog rada i bila je dio projekta „Žena u ogledalu bh.tradicije“.

Nakit sa motivima Imljanskog veza

„U ovom projektu predstavila sam se ogrlicom i minđušama sa motivom Zmijanjskog veza. To je plavi vez na bijeloj podlozi. Kasnije sam se pronašla u izradi motiva urađenih iz Imljanskog veza. Taj vez se radi na bijelom platnu sa četiri boje: crvena, plava, zelena i žuta. Motivi urađeni ovim bojama su oivičeni crnim ili smeđim koncem. Nakit urađen sa ovim motivima je bio odlično prihvaćen tokom realizacije projekta. Sam projekat potaknuo je žene da uzimaju motive i tradicionalne detalje iz svoje okoline, a zatim sam uradila jedan zvekir tehnikom heklanja žicom. Izradom motiva zvekira sa područja Sarajeva mogla sam više da se izrazim kroz ovu tehniku. Radujeme me što je nakit sa motivom Imljanskog veza i  Bosanskog zvekira naišao na oduševljenje i lijep prijem od svih koji su ih vidjeli.“

Ljepota Bosanskog zvekira prikazana kroz Draganin nakit

Osim toga, Dragana je i učesnica brojnih sajmova i izložbi. Trenutno Draganin nakit može da se vidi u  Etno galeriji Duga. Njene radove možete pogledati i na FB stranici







Comments